KODEKS MENTALNEGO CHAMPIONA

Nie daj się presji, sięgnij pewnie po sportowe sukcesy

Poznaj sekrety rozwoju mentalnego, z którymi wypracujesz nieograniczoną siłę mentalną na boisku.

Kodeks Mentalnego Championa to program zaprojektowany dla sportowców w każdym wieku, który za pomocą zmiany nawyków myślowych pomaga zbudować siłę mentalną, by osiągać sukcesy tak w grze jak i w życiu.

Do wykorzystania przez: zawodników, rodziców młodszych zawodników oraz trenerów 

👉 Możesz być najlepszym kondycyjnie i technicznie zawodnikiem w Twojej drużynie, trenować ciężej i więcej niż inni, ale jeśli nie jesteś silny również mentalnie, to nie osiągniesz pełnego potencjału w sporcie. 

Wielu sportowców nie radzi sobie najlepiej z presją, stresem i krytyką, a najgorzej jest zawsze podczas turniejów. Często słyszę od zawodników:

„Moja pewność siebie z treningu znika, jak tylko wychodzę rozegrać mecz i nie wiem czemu tak się dzieje”

„Jak coś mi nie wyjdzie, to automatycznie wpadam we frustrację i obwinianie siebie, przez co moja pewność siebie spada i już nic mi nie wychodzi”

„Tak ciężko trenuję, ale jak przychodzi do grania, to pojawiają się wątpliwości i nie gram tak dobrze jak na treningach”.

„Czasami gra mi płynie super a czasami jestem spięty i poddenerwowany i nie mogę pokazać, co potrafię. Nie wiem, jak sprawić, żeby zawsze grać na najlepszym poziomie”.

„Denerwuje się i stresuję na meczu albo kiedy jest duża presja”

„Słyszałem, że nastawienie mentalne jest ważne, ale kompletnie nie wiem, jak to zrobić i gdzie zacząć, żeby się mentalnie przygotować”.

Jeśli masz podobnie, to te wyzwania nie pozwalają Ci grać z pewnością siebie na boisku: 

  • Boisz się porażki i zamartwiasz się wynikami
  • Nie bierzesz odpowiedzialności za swoje działania na boisku, dlatego nie grasz najlepiej jak potrafisz
  • Trudno Ci utrzymać koncentrację i skupić się na grze
  • Kiedy popełnisz błąd, krytykujesz się i osłabiasz tym swoją pewność siebie
  • Nie wiesz, jak zapanować nad swoimi emocjami
  • Odczuwasz ciężar oczekiwań swoich jak i innych osób
  • Nie radzisz sobie z krytyką i presją

👉 To jest przepis na słabe wyniki wtedy, kiedy najbardziej Ci na nich zależy.

Nie pozwól swojej głowie stanąć Ci na drodze do sportowego sukcesu.

Mogę Ci w tym pomóc — odzyskać kontrolę nad swoimi myślami. Po to, byś z pewnością siebie podchodził do wyzwań i ze spokojem podejmował najlepsze decyzje nawet pod największą presją na boisku.
Dokładnie po to stworzyłem: 

Kodeks Mentalnego Championa

Aby każdy ambitny zawodnik miał dostęp do profesjonalnego treningu mentalnego, nawet jeśli w jego klubie nikt tego nie oferuje. 

Często zawodnicy borykający się ze stresem otrzymują wiele porad, które, choć wynikają z dobrych intencji, nie są zbyt pomocne:

Jako zawodnik pewnie wiesz, że tego potrzebujesz, ale założę się, że nie wiesz, JAK to zrobić. 

Jako rodzic lub trener powtarzający te zdania, na pewno życzysz dobrze zawodnikowi, ale też nie dajesz mu żadnej praktycznej wskazówki — JAK to zrobić. 

To może przyczynić się do większych problemów  jak poczucie nieudolności albo niebycia wystarczająco dobrym, skoro wszyscy tak mówią, a ja nie potrafię tego zrobić. 

I mentalnie to tylko osłabia zawodnika jeszcze bardziej.

Trening mentalny nie polega na posłuchaniu, co inni każą mi robić, ale na pracy ze swoimi nawykami myślowymi. Na przekuciu ich w takie, które będą Cię wspierać w sytuacjach stresowych, po presją.

„To nie ma znaczenia, presja, zawsze ją miałem. Nauczyłem się radzić sobie z nią. Przyzwyczaiłem się do niej i teraz jest częścią mojego środowiska.”

~ Kylian Mbappe

Dokładnie jak to zrobić w praktyce znajdziesz w szkoleniu:

Kodeks Mentalnego Championa

„Naucz się trenować swój umysł tak samo jak Twoje ciało. Siła mentalna jest tak samo ważna jak siła fizyczna i pomoże Ci osiągnąć Twoje cele. Bądź zdyscyplinowany. Utrzymywanie motywacji i trzymanie się swojej rutyny są kluczowe.”

~ Christiano Ronaldo

Światowej klasy trenerzy sportowi zgadzają się w tym, że kolejne poziomy swojej sportowej kariery osiąga się dzięki psychicznej sile i odporności. Ponieważ można być świetnie przygotowanym fizycznie, ale jak zawodnik nie potrafi działać optymalnie pod presją, to nic się nie uda. 

Potrzebujesz treningu mentalnego, aby z pełną determinacją dążyć do swoich sportowych celów mimo niepowodzeń na drodze, które przecież zawsze się będą pojawiać. 

Czym jest trening mentalny?

Są to konkretne umiejętności, których możesz się nauczyć, by działać sprawniej pod presją w czasie gry. Umiejętności, które pomogą Ci pozostać opanowanym i spokojnym na boisku, abyś mógł podejmować dobre decyzje i popełniać mniej błędów.

Trening mentalny to też nauka umiejętności radzenia sobie z przeciwnościami losu.

Dobrze przygotowany mentalnie zawodnik potrafi zastosować te umiejętności, aby świadomie podejmować decyzje, jak zachować się w trudnej sytuacji i jak poradzić sobie z presją meczu.

Mentalna siła jest wtedy, kiedy masz zdrowe, pozytywne nastawienie oraz masz umiejętności mentalne, które pozwalają Ci wybrać, jak odpowiesz na stres (świadomie wybierzesz odpowiednie wewnętrzne reakcje, słowa i myśli) zamiast automatycznie reagować (stracić kontrolę, poddać się emocjom, obwiniać innych czy w ogóle się poddać).

W praktyce oznacza to, że siła mentalna odpowiada za to, że zawodnik może kontynuować grę na najwyższym poziomie, nawet w sytuacji kiedy spotyka przeszkody, wydawałoby się, że nie do przejścia. 

Dobrze przygotowani mentalnie zawodnicy posiadają dobrą odporność, pewność siebie oraz umiejętność samoregulacji. Taka wewnętrzną dyscyplinę.

Siła mentalna jest bardzo ważna w piłce nożnej i poziom odnoszonych sukcesów jest z nią ściśle powiązany.

„Dla każdego piłkarza decydujące jest to, żeby pozostać skupionym na boisku. Niektórzy mówią, że siła mentalna to 40,50 albo nawet 60% naszego sportu. Myślę, że to zależy od zawodnika. Ale wiem, że to jest bardzo ważne”.

~ Leo Messi

Kodeks Mentalnego Championa

To praktyczne podejście do treningu mentalnego

Są to krótkie lekcje z praktycznymi przykładami i instrukcjami co robić, żeby faktycznie zmienić swoje odruchowe reakcje i odblokować się do lepszej gry na boisku. Zamienić stres, zdenerwowanie, strach i wątpliwości na wysokiej jakości skoncentrowanie, pewność siebie i odporność psychiczną.

Każda lekcja dotyczy jednego zagadnienia, pomaga Ci je zrozumieć, podaje przykłady, które pomagają Ci spojrzeć na sytuację z nowej perspektywy oraz ćwiczenia, których wykonywanie pomoże Ci poradzić sobie z danym wyzwaniem.

Codzienne praktykowanie z Kodeksem mentalnego Championa pomoże Ci przyspieszyć Twój sukces tak na boisku jak i w innych dziedzinach:

⚽️ Na boisku:

🏆 W trakcie kariery piłkarskiej i w życiu

Kodeks Mentalnego Championa

Odblokuj moc siły mentalnej na boisku i w życiu

Wybierz ospowiednią opcję:

KODEKS
MENTALNEGO CHAMPIONA

297 zł

ZŁOTY PAKIET
MENTALNEGO CHAMPIONA

597 zł

Oszczędzasz 20%

Spis treści

I Akceptuj wszystko takim, jakie jest 

II  Myśl pozytywnie 

III  Codziennie wychodź ze strefy komfortu 

IV  Buduj pozytywne relacje ze światem wewnętrznym i zewnętrznym 

V  Realizuj wszystkie postawione przez siebie cele 

VI  Dbaj o mowę ciała 

VII  Stale podnoś swoją pewność siebie 

VIII  Stosuj rutyny 

IX  Bądź wdzięczny za to co w życiu osiągnąłeś 

X  Wizualizuj siebie jako Championa 

„Zobaczyłem lekko zgarbionego chłopca ze spuszczoną głową i dotarło do mnie, jaki błąd popełniam, że coś trzeba zmienić, żebym nie był taki wycofany, melancholijny. Później zrozumiałem, że mowa ciała jest ważna na boisku, zbyt duża skromność blokuje rozwój”. 

~ Robert Lewandowski

Twój trener mentalny

Nazywam się Rafał Pajnowski i odkąd pamiętam moje życie wypełnia sport i fascynacja piłką nożną. Byłem zawodnikiem, kapitanem, trenerem Ursusa Warszawa i Varsovii Warszawa. Jestem nauczycielem dyplomowanym, analitykiem gier zespołowych i trenerem mentalnym. Pracuję z reprezentacją Polski w piłce nożnej U17.

Rafał Pajnowski
Awans z Reprezentacją Polski U17 do Mistrzostw Europy Izrael 2022
  • jestem absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego w Białej Podlaskiej,
  • jestem aktywnym nauczycielem dyplomowanym z 15 letnim doświadczeniem,
  • jestem absolwentem studiów podyplomowych „Analityk Gier zespołowych”,
  • Jestem aktywnym uczestnikiem klubu „Toastmasters”

Kodeks Mentalnego Championa

„Nie jestem typem człowieka, który pozwala, by dopadła mnie presja. Staram się postrzegać ją jako sprzymierzeńca. Dopasowuję się do niej i to mnie uspakaja”.

~ Neymar

Nie pozwól swojej głowie stanąć Ci na drodze do sportowego sukcesu.

Naucz się z pewnością siebie podchodzić do wyzwań i ze spokojem podejmować najlepsze decyzje nawet pod największą presją na boisku.